Metalový Blog: Anaal Nathrakh - The whole of the law

Autor: Miroslav Kocúr | 17.2.2017 o 19:01 | (upravené 21.2.2017 o 10:16) Karma článku: 1,00 | Prečítané:  189x

"Nemôžem sa podieľať na ničom na tomto svete, pretože mám len jeden spôsob - agóniu". Jedno zo sprostredkovaných posolstiev nového albumu britskej legendy.

Píšem sprostredkované, pretože tento citát je pôvodom z knihy "On the Heights of Despair" od rumuského autora Emila Ciorana a podobných citácií a referencií nájdete viac. Prečo si však vybrali citácie tohoto autora z doby kedy sympatizoval s nemeckým fašizmom?

Duo Anaal Nathrakh vydalo svoj prvý album The Codex Necro už v roku 2001 a od tej doby ušli dlhú cestu experimentovania s industrial black metalom a grindcore (áno Shane Embury s nimi hral chvílu tiež), Najväčšie slová chvály si zatiaľ odniesol ich štvrtý album "Hell is empty and all the devils are here" z roku 2007. Aj keď nasledujúce albumy Vanitas a Desideradum sú vskutku úžasné a hlavne po stránke technickej je v ich tvorbe značný pokrok, je to až "The whole of the law" ktorý aj tak vysokú latku posúva ešte vyššie.

V prvom rade upozornenie. Ak nieste fanúšikom ťažších žánrov, alebo máte momentálne obdobie kedy počúvate niečo ľahšie tak po tomto albume nesiahajte.


Šialene rýchle kakofonické rytmy sa miešajú s temným a občas zdvojeným vokálom, navodzujúc dojem dokonalého chaosu, šialenstva a soundtracku konca sveta. Tie sú občas prerušené melodickými pozitívne ladenými gitarovými sólami ktoré vás vytiahnu z chaosu len aby ste sa po ich konci ocitli späť.

Album otvára skladba "Depravity Favours the Bold" (Skazenosť obľubuje odvážnych):


Skupina patrí k tým málo hudobníkom ktorí nezverejňujú texty k skladbám a nechávajú fanúšikov aby z hudby zachytili čo najviac. Ak chcete teda plne pochopiť celý album, treba ho poriadne napočúvať. Pochytiť text od Georga "Corpsegrindera" Fishera z Cannibal Corpse sa hneď zdá jednoduché...

Keďže booklety treba zaplniť niečím zmysluplným tak členovia skupiny charakterizovali album takto:

"Ako živočíšny druh sme schopný lásky, divov, úžasných činov kreativity a citlivosti. Ale na najvyššej, globálnej úrovni, to nie sú pocity ktoré prevládajú. Ľudská história ako celok môže byť vnímaná, viac než čokoľvek iné, ako séria titanských drám s jediným hybným princípom: My ťa kurva zabijeme."

 


Ak ak ste náhodou nemali silu pozerať celý klip kvôli jeho násilnému obsahu... V jednoduchej a krutej alegórii boja človeka proti človeku jeden prehrá, jeden vyhrá avšak v ten moment do zápasu vstúpi nový protivník a postaví sa vyčerpanému víťazovi v nikdy nekončiacom cykle. Tento výjav bol inšpirovaný obrazom "Dante a Virgil". Motív "Človek človeku vlkom" je rozvinutý do extrému vo vizuálnej, hudobnej ale aj textovej forme:

"My ťa kurva zabijeme,
Má toto byť Písmo?
Povieme že ťa milujeme,
zatiaľčo ťa skosíme ako trávu.
Sleduj ako ťa zachránime,
dáme ti to čo máme,
choré duchovné zabudnutie v amorálnom bahne."

Ani v najmenšom si neberú servítky voči mocným autoritám pre ktoré je obyčajný človek len zdroj ich bohatstva a moci. Kritizujú pokrytectvo svetských, náboženských alebo spoločenských zákonov ktoré spoločnosť, vodcovia alebo jedinci odvrhnú v ten moment ak z toho môžu mať zisk. A v kontexte tejto skladby zaznel už spomenutý citát...

Za seba môžem povedať že album predčil všetky moje očakávania, či už svojou nekompromisnou brutalitou, alebo inteligentnými textami.

Zdroje a referencie:
Emil Cioran: On the Heights of Despair
William-Adolphe Bouguereau: Dante a Virgil
Metal Blade Records, Anaal Nathrakh

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Pánik potvrdil skvelú formu

Útočník získal v posledných šiestich zápasoch deväť bodov za päť gólov a štyri prihrávky.

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

DOMOV

SaS sa vzďaľuje liberalizmu, odchodom Mihála stráca výhodu

Mnohé výrazné osobnosti už v SaS chýbajú.


Už ste čítali?