reklama

Metalový Blog - Vyzýva kresťanstvo ku kanibalizmu? Nie...

Nemyslím si, ale čo si mám predstaviť pod tým keď kňaz podá kus chleba a povie Telo Kristovo? Ak by bolo na rečiach o výzve k násiliu v metale len niečo pravdy tak by som asi chodil po uliciach a na každého vykrikoval že ho nenávidím a že ho zabijem, lebo som to počul v hudbe ktorú mám rád. To je dokonale absurdné, tak ako vyzývanie ku kanibalizmu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (48)

Nefascinuje ma smrť ani násilie. Nevenujem sa žiadnemu náboženstvu a na otázku či verím v nejakého boha odpovedám úprimne že neviem. Svoj život mám rád a rád ho tiež žijem naplno a preto si myslím že musím reagovať na nepochopenie hudby ktorú mám tak rád.Nemám ale rád ak niekto zatvára oči pred tým čo je na tomto svete zlé a má ešte pocit že by mal chrániť ostatných pred čo i len zlými obrazmi. Som totiž presvedčený že realite sa treba naučiť čeliť, a nie sa utiekať k ilúziám.

Preto som založil tento blog.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Včera večer sa istá pani tu na blogu rozhodla vyjadriť svoj názor na Gothoom. Mám síce podozrenie že blog niekto založil účelovo na to aby len znova dookola zopakoval všetky argumenty ktoré som počul pred festivalom (sú opakované s priam matematickou presnosťou a v tom istom poradí). Na druhej strane rátam aj s možnosťou že pani len slobodne vyjadrila svoje pocity, preto ho nenechám bez povšimnutia a mile rád jej podám svoj osobný pohľad.

Otvorene si myslím, že ľudia ktorí s použitím právnych krokov, konajú proti metalovému festivalu konajú len kvôli strachu. Ako fanúšik metalu nemám rád niektoré iné moderné žánry ako Pop alebo Rap, avšak NIKDY by som neklesol tak hlboko, že by som inicioval petíciu proti festivalu Uprising. Bývam v Bratislave, nie ďaleko od Zlatých pieskov a k mojej nevôli tento festival znie dosť blízko na to aby ma v noci budil. Pokiaľ zo seba majú niektorí obyvatelia Novej Bane potrebu robiť zo seba obete hluku, prosím nebudem im upierať petičné právo. Len spomeniem že ja svoje podobné právo v úplne rovnakom prípade nevyužijem. Dôvod na to je prostý - neublíži mi to a som dosť tolerantný na to aby som odlišnosť ľudí čo chodia na Uprising nezačal kritizovať formou očierňovania, napríklad z šírenia toxikománie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nepovažujem sa za veriaceho, avšak poznám zákony našej (akej takej) republiky dosť dobre na to aby som vedel že chránia presvedčenie KAŽDÉHO človeka. Niektorí ľudia majú presvedčenie kresťanské, iný židovské, budhistické, iný satanistické. Aj keď ani jedno nezdieľam ku všetkým skupinám chovám naprosto rovnaký rešpekt, i keď chápem že niektoré tieto skupiny sa navzájom ... nemajú rady povedané velmi mierne. Pred zákonom sme si však všetci rovní.

Príde mi zaujímavé ako účelovo je metal spájaný so satanizmom a páchaním trestnej činnosti. Čoskoro sa asi dozviem že metalisti boli aj pri páde kostolnej veže v Lábe. Myslím ale že očierňovanie black metalovým fanúšikom skôr vyhovuje. Nabudúce skúsim kapele jedného známeho urobiť promo v zmysle "Predstavujem vám tú najtemnejšiu a naviac satani stickú kapelu z Bratislavy". Katolícke noviny urobia ďalšiu reklamu sami, zadarmo a ja ušetrím na inzercii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak katolícke združenie označí niekoho za satanistov a vyzve štátnu moc (policajného prezidenta, prokuratúru a ministra kultúry) formou otvoreného listu k zakázaniu akcie a následne dodá "ale nemyslíme všetkých metalistov, myslíme len satanistov" tak stále ich činnosť vedie k porušovaniu paragrafu o potláčaní práv na základe presvedčenia. Konkrétne k cenzúre na základe presvedčenia. Pre podobnú činnosť existuje slovo. Inkvizícia. Som len rád že nálepka satanistu dnes nikoho nedostane do väzenia, ani nezabráni tomu aby sa mohol kultúrne prejaviť. Rovnako totiž nálepka kresťana nikomu neublíži.
 

Pokiaľ sú metalisti brutálne monštrá, ktoré sa vyžívajú v smrti a utrpení čo sú potom tie ustráchané bytosti čo chodia do kostola aby jedli telo a pili krv svojho spasiteľa?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dúfam že ste pochopili symboliku prirovnania. Metalisti niesú brutálne monštrá a kresťania proste len praktikujú svoju vieru. Všetci sme ľudia a mali by sme sa naučiť tolerovať jeden druhého. Nepochopenie metalu však nemôže byť výhovorkou k perzekúcii - tak ako by nepochopenie obradu prijímania božieho tela nemohlo byť zámienkou k obvineniam z šírenia kanibalizmu.

Na záver by som vám rád priblížil o čom metal je:
 

K argumentu že metal kritizuje len "zlých" kresťanov. Text skladby je totiž dvojzmyselný. V jednom ohľade sa vracia k biblickým dobám a pripomína hriechy spáchané v meste Sodome. V druhom ohľade je súčasný a kritizuje zločiny pedofilných kňazov.

Nemusí sa vám páčiť text, nemusí sa vám páčiť hudba, nemusí sa vám dokonca ani páčiť posolstvo. To vám ale nedáva právo hovoriť ktorá forma kultúry je lepšia alebo horšia. Toto právo vzťahujem len sám na seba - len ja sa rozhodnem čo sa MNE páči a iným nechávam slobodu rozhodovania. Mrzí ma len ak ju niekomu chcú uprieť.

Údajné výzvy k násiliu v metale sú totiž lož. Práve tak ako by bola lož tvrdiť, že kresťanská viera je založená na kanibalistických rituáloch. Preto ak vás niekto zastaví a povie že metal vyzýva k násiliu otvorene mu povedzte "Nie, prečo klameš?". 

Miroslav Kocúr

Miroslav Kocúr

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Metalista. Mám rád thrash, death, industrial, grind... Ale hlavne mám rád tú slobodu ktorú to prináša. Považujem sa za mierumilovného človeka ale veľmi zle znášam nekonečný vesmír ľudskej hlúposti.Budem snažiť hľadať kapely ktoré sa pohybujú v našich undergroundových vodách, o neznámych ale aj slávnych kapelách ktoré ostávajú "za oponou" bežnej slovenskej mediálnej politiky. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu