reklama

Metalový Blog - Cesta na festival 3.

Včerajší deň bol nabitý hudbou a to doslova...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prvý z rady koncertov som absolvoval už o 11:00 keď vystupovali Havoc. Patria k novej vlne thrash metalu a naozaj stoja za to vidieť naživo. Po koncerte si spevák nasadil čierne okuliare a s maskou hodnou Supermana si pár hodín na to šiel pozrieť kapelu Misery Index.

Kde je Slayer musí byť aj rozhlasový moderátor istej tvrdo-rockovej až metalovej relácie. Nikdy si ich nenechá ujsť. Tiež sa maskoval len čiernymi okuliarmi. Mal som v pláne položiť mu niekolko otázok ale jeho tričko "Gohtoom is Freedom" mi ich všetky zodpovedalo. Tak som ho len pozdravil "Ahoj Rudi".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ukázalo sa že kvôli tomu humbugu okolo Gothoomu je náboženstvo pomerne citlivá téma. Niektorí ľudia o kresťanoch alebo katolíkoch radšej nechcú ani počuť. Vôbec sa im za to nečudujem. Stále menej sa čudujem aj tomu koľko zarytých odporcov si cirkev vychovala. Iní z nás hovoria že nieje správne hádzať všetkých kresťanov do jednej jamy s levmi. Skôr patrím k tomu druhému táboru. Posudzovať celú skupinu podľa jedného človeka alebo zážitku nieje správne a práve v prípade metalovej subkultúry je to podstatný faktor.

Jeden človek sa mi priznal že kedysi chodil do kostola a veril ale potom prestal, povedal len že má svoje dôvody. Dnes tvrdí že verí v staré severské božstvá, avšak nemám ako posúdiť či verí v pravom význame slova...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale dosť už o Gothoome a témach ktoré rozprúdili protesty, myslím že tých máme všetci až po krk...

V areáli festivalu je možné stretnúť aj členov undergroundových kapiel z Bratislavy, Plzne... Spomeniem len Radiation a Stíny plamenů.

Pozitívny vplyv hudby na návštevníkov sa nedá poprieť. Potom čo som si v kľude vypočul Manegarm za mnou dobehol kamoš s tým že je úplne zničený, nie opitý ale unavený. Kopol do seba dva energeťáky ale nič. Keď však začul prvé nezameniteľné tóny kapely Obituary evidentne ožil. Tak veľmi že som za ním nestíhal ísť k miestu koncertu. Podobné "zmŕtvychvstanie" som zažil aj ja neskôr pri Slayeri.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obituary sú na scéne vyše dvadsať rokov a nestratili nič zo svojho originálneho drsného zvuku. Keď človek zistí že nevie odolať a proste MUSÍ headbangovať tak je všetko tak ako má byť. Túto činnosť odporúčam každému kto má sedavé povolanie a problémy s krčnou chrbticou. Ak vás to nezabije tak bolesť prejde.

Potom mi už začali dochádzať sily. Na nohách som bol vyše šesť hodín v silnom teple na slnku a začínalo si to vyberať daň tak som si šiel trochu oddýchnuť a nestihol kapelu Red Fang. Ako som počul veľká škoda pre mňa.

Po nich nasledovalo Suffocation. O kapele viem už dlhšiu dobu avšak nemal som tú česť si ich napočúvať a už vôbec nie ich vidieť naživo. Vždy je to zvláštny zážitok ísť na koncert a nepoznať skladby. Človek si môže pripadať trochu mimo ale v ich prípade tomu tak rozhodne nebolo. Koncert "naslepo" vás môže buď presvedčiť že kapela je skvelá, alebo naopak vás od nej definitívne odradiť. Našťastie pre Suffocation nastal ten prvý prípad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bring me the Horizon som odignoroval (sory decká som stará škola) a šiel si pozrieť Slayer. Pokial si myslíte že bratislavská MHD je synonymom tlačenice tak ste neboli na Slayeri. Kameraman akcie evidentne očakával že dav začne skandovať "Slayer" čo triumfálne započne ich koncert. Ľudí zreme reprodukovaná hudba od Nine Inch Nails skôr demotivovala a už boli po celodennom maratóne metalu unavení. Koncertu sa dá vyčítať len to že vpredu neboli dobre počuť obe gitary, avšak to nebránilo davu aby sa bavil. Veľa z nás poznalo texty naspamäť.

Sľúbil som aj nejaké názory miestnych. Bohužiaľ väčšina miestnych je plne vyťažená. V Jaroměři pribudne cez metalovú sezónu veľa služieb. Je síce pravda že pohľad na opitých metalistov v uliciach mesta nemôže byť príjemný, ale v meste sa za tú dobu dejú veci. Ak by niekto tvrdil že z toho zisk majú len chamtiví krčmári tak je na omyle. Mnoho budov v meste sa dočkalo rekonštrukcie. Plusy zrejme nad mínusmi prevažujú. Iba čo som sa v rýchlosti pýtal, tak žiadne petície ani sťažnosti. Ani na hluk, ani na "satanské" texty.

Rozhodne tu nevidím tie nepríjemné pohľady ktoré som zažil pri návšteve Zelenej vody 6 rokov dozadu. Je to problém hudby alebo je to problém nás ako Slovákov vo vzťahu k turizmu?

Najbližšie sa so svojím reportom asi ozvem až pozajtra. Dnes ma čaká Unleashed, Six feet under, Amon Amarth a som zvedavý ako asi znie Shining (hm... je to ten nórsky, alebo ten švédsky?)

Miroslav Kocúr

Miroslav Kocúr

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Metalista. Mám rád thrash, death, industrial, grind... Ale hlavne mám rád tú slobodu ktorú to prináša. Považujem sa za mierumilovného človeka ale veľmi zle znášam nekonečný vesmír ľudskej hlúposti.Budem snažiť hľadať kapely ktoré sa pohybujú v našich undergroundových vodách, o neznámych ale aj slávnych kapelách ktoré ostávajú "za oponou" bežnej slovenskej mediálnej politiky. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu