reklama

Metalový blog - Cesta na festival 1.

Tento týždeň budú znieť elektrické gitary nad českým mestečkom Jaroměř, kde sa aj tento rok koná metalový festival Brutal Assault. Je to festival extrémnej hudby a ľudia zvonka by možno len ťažko chápali moje pocity a dôvody prečo tam chodím. Napriek tomu by som rád touto formou poskytol nepatrný náznak toho čo návštevník môže zažiť a pokúsim sa priniesť aj názory miestnych obyvateľov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zajtra odchádzam. Lístok na festival mám už od januára, lístok na vlak som kúpil radšej už dnes. Hotely, penzióny aj priváty v meste Jaroměř i okolí sú beznádejne obsadené už niekoľko mesiacov dopredu. Najlepšie čo môžem spraviť je vziať stan a spacák...

Po minulých rokoch som sa už poučil a idem radšej deň pred začiatkom festivalu. Ľahšie sa tak hľadá dobré miesto na stanovanie. Baterka, repelent a kvalitná turistická obuv sú nutnosťou. Okolie pevnosti kde sa stanuje nieje osvetlené, komárov je tam viac než dosť. Počasie býva drsné. Buď pekelné horko, alebo silný dážď, noci pomerne mrazivé ale hlavne blato. Bez blata by to asi ani nebol festival. K tomu si predstavte pár tisíc ľudí, ktorí majú svoje biologické potreby... Naozaj musím pokračovať až k tej časti s toaletami?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stručne - nič pre padavky...

Napriek tomu všetkému tam idem hlavne kvôli hudbe. (Jasne, nájde sa veľa ľudí čo túto cestu podnikne ešte aj kvôli alkoholu.) Tento rok ma tam prilákali kapely ako Amon Amarth, Venom, Obituary, Six feet under, Terrorizer, český Krabathor ktorý sa rozhodli po desiatich rokoch pre reunion. Toto sú pre mňa samo o sebe dostatočné dôvody na to pretrpieť vcelku náročné podmienky.

Časom pribudla do súpisu jedna z kapiel "Big Four" - Slayer. Festival im odporučil ich bývalý bubeník Dave Lombardo s tým že Brutal Assault má unikátnu atmosféru. V ich prípade je pre mňa návšteva festivalu o to osobnejšia - uvidím ich prvý krát od smrti ich gitaristu Jeffa Hannemana. Väčšina metalových tričiek je čierna s logom kapely, alebo motívom ich albumu. To ktoré si vezmem na ich koncert na prejav sústrasti je s motívom ktorý mal na svojej gitare, jeho menom, rokmi narodenia a úmrtia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Stretnem tam kolegov z práce, kamarátov a tiež pracovníka banky ktorú navštevujem. Určite sa zastavím v mojom obľúbenom podniku v meste. Už ma tam po tých pár rokoch veľmi dobre poznajú ako "sezónneho štamgasta". Určite tam stretnem mnohých fanúšikov metalu jak z Čiech, Slovenska tak Poľska, Nemecka a mnoho ďalších krajín.

Dúfam preto, že budem mať možnosť a čas pýtať sa ľudí - jak miestnych tak návštevníkov ako vnímajú festival ako celok, prípadne jednotlivé kapely...

Takže... Pýtam sa sám seba... Naozaj sa chcem 5 hodín trmácať niekam kde nieje ubytovanie, je tam strašný hluk, kopa ľudí a potom tam stráviť nasledujúce štyri dni? Rozhodne ÁNO. A čo vy?

Miroslav Kocúr

Miroslav Kocúr

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Metalista. Mám rád thrash, death, industrial, grind... Ale hlavne mám rád tú slobodu ktorú to prináša. Považujem sa za mierumilovného človeka ale veľmi zle znášam nekonečný vesmír ľudskej hlúposti.Budem snažiť hľadať kapely ktoré sa pohybujú v našich undergroundových vodách, o neznámych ale aj slávnych kapelách ktoré ostávajú "za oponou" bežnej slovenskej mediálnej politiky. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu